New Year’s planlægning – kritiske succesfaktorer

Uanset hvad tid på året det er, har du sandsynligvis angive retningen arbejde for resten af året, herunder tydelige mål. Din første-iteration plan at nå dem bør være på plads. Dette nu (uanset hvad tid det er – hvis du tænker på det) virker som et ideelt tidspunkt at genoverveje det hele, ikke sandt? I vores verden, drønede op 21 kan planer ændres lige så snart som – eller måske endda før – de er skrevet.

Hvis du ikke allerede har gjort det. nu er et glimrende tidspunkt til at gennemgå din virksomheds årets resultater og plan for det kommende år. Hvis du allerede har oprettet din årsplan, kan du se på det i et nyt lys.

En typisk tilgang til planlægning tyder på, at multiplicere sidste års kvantitative resultater med en acceptabel vækstfaktor. Branchestandarder varierer ofte fra 5% til 25%. Føj til dette nummer planlagte forbedringer af dit produktlinje plus løsninger på centrale problemer du har forstand til-adresse, og det er din plan.

De af jer der har fulgt mine artikler, ved at jeg går ind for en anderledes tilgang til denne proces: trin 1) Lær hvad du kan fra sidste års resultater – noget mange af os glemmer at gøre. For eksempel gøre 1998 år du handle på den viden, som det tager seks måneder at træne dit felt reps, ikke seks uger du brugte til at allokere. Trin 2) mål som vil begejstre dig og dit team og få dig ud af sengen hver morgen; Trin 3) finde ud af hvordan man kan nå målene i trin 2.

Et godt afrundet strategi, som vil skabe en platform for fortsat vækst bør påvirke disse kritiske faktorer:

* indtægter og overskud

* produktudvikling

* kundetilfredshed

* kvalitet

* intellektuel kapital

* produktivitet

* strategiske relationer

* nye kunde vækst

* Arbejdsfastholdelse.

Følg de tre trin analyse for hver faktor. Trin 1. Hvad kan du lære fra sidste års erfaring inden for hvert område?

Hvad gjorde du højre – hvad arbejdet – Hvad bør du gøre mere af? Hvad gjorde du gør forkert – det virkede – Hvad bør stoppes øjeblikkeligt?

Spørg også, hvad der mangler i dette område. Med andre ord, kunne hvad du tilføje – eller fjerne – som vil gøre en stor forskel i organisationens effektivitet. Tilfældige eksempler på hvad kunne mangle: en organisatorisk viden manager, periodiske konkurrencemæssig analyse, en betænkning af markedsandel, en medarbejder uddannelsesplan.

Trin 2. Hvilke resultater er du forpligtet til at producere i hvert område?

Husk, disse resultater skal være fed og dynamisk. De burde inspirere alle ansvarlige for at gøre dem ske til at gøre hvad det tager for at få arbejdet gjort. Disse mål eller foranstaltninger fungerer bedst, når de er objektive og kvantificerbare. De skal være opnåeligt, men svært at måtte være. Nogle eksempler på fed resultater: en 50 procent stigning i salget; toppen af listen i udsigt sind-andel; 100 procent kunde tilbagekøb; tre nye produkter, der leveres af juni; kundernes problemer løst i halv det aktuelle klokkeslæt, en karrierevej i sted for den enkelte medarbejder, nul omsætning.

Trin 3. Hvordan vil du at nå disse mål?

Implementeringsplanen har en række komponenter:

Hvem er ansvarlig for hver faktor? Som executive? Hvilke ledere? Hvilken afdeling? Nogle faktorer kort direkte på en funktionel afdeling, som indtægter til marketing/salg. De er dem, let. Mindre indlysende er faktorer som intellektuel kapital eller kundetilfredshed – de må ikke falde under ét klart domæne. Én person har ikke desto mindre, at hente bolden. Langs med deres hold, uanset hvem der accepterer ansvarlighed for specifikke mål og mål vil besvare de øvrige spørgsmål.

Hvilke strategier og taktik har en god chance for at producere resultater? Husk, hvis du har indstillet dristige mål, du sandsynligvis ikke endnu ved, hvordan man kan nå dem. Det er hvad gør dem dristige i første omgang. Du opfinder svar, hvilket gør dem.

Tilgang til nogle mål vil være enkle, andre mere komplekse. Mens der ikke er nogen garanti for succes, bør hvert mål have en identificerbar sti med en god sandsynlighed for at få din virksomhed til hvor du ønsker det skal være. Denne vej vil definere én eller flere initiativer til at blive sat på en tidslinje. Stien vil også omfatte milepæle – checkpoints for at måle den fortsatte succes af initiativet.

Hvilke strukturelle og proceduremæssige ændringer vil du gøre i forhold til denne faktor? Nogle eksempler er ved at tilføje to sælgere, at skabe en kvalitet czar, oprettelse af nye rapporteringslinjer, eliminerer papir notater, gør en stor investering i selskabskapital, erhverve en komponent kreditor, eller har en månedlig nye business kvote. Hver strukturelle og proceduremæssige ændringer vil give fødsel til egne initiativer, der skal også være tid-foret.

Dette initiativ har personalemæssige konsekvenser? Har du brug at øge antal beskæftigede, oprette nye jobbeskrivelser eller tilføje specifikke ledere? Hvor en faktor kort direkte på en afdeling – såsom indtægter eller kunde service – hvad er den årlige personalemæssige plan? Hvis der er en personalemæssige stigning, Sørg for de økonomiske betragtninger er fodret tilbage i budgettet.

Taget sammen, alle de faktorer, mål, ansvarlige partier, initiativer, strukturelle ændringer, tidslinjer, tilføje foranstaltninger og milepæle til en strategisk plan for året.

Kan du leve uden at tage alle disse faktorer?

Selvfølgelig du kan – men vil du have fremgang, og hvor længe? Øge salget, men forsømmelse kvalitet – hvad sker der med kundetilfredshed? Forbedre produktets kvalitet, men forsømmelse arbejdsfastholdelse? Hvad vil der ske til kvalitet næste år? Og derefter hvad sker der med salget? Fokus på overskud, men ikke nye kunder eller strategiske relationer – næste års salg (og overskud) tilbagegang, og så videre. Hver faktor forbedring bidrager synergistisk til virksomhedens overlevelsesevne og velstand.

Sidste spørgsmål: kan du gøre alt på én gang?

Du har sandsynligvis ikke ressourcer til at. Men løsningen kan ikke forsømme nogen af dine kritiske faktorer – vi har lige kigget på resultatet af denne tilgang. Opret i stedet et andet gennembrud. Oprette et gennembrud i planlægning, som forpligter virksomheden til et vist niveau af avancement for hver af faktorer. En, som sikrer, at de alle får nogle niveau af opmærksomhed så at hver bevæger sig fremad, selv om måske ikke alle til samme grad. Hvis du vil genbruge en godt slidt frase, hvis du ikke gør fremskridt i hvert område, du miste jorden. jorden.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.