10 tips til at skabe bedre salg præsentationer…

Sælger er lettere, når du sikkerhedskopierer dine ord med stærke visuelle beviser.
Uanset hvad din virksomhed er, vil du forbedre dit niveau af succes ved at udvikle en velorganiseret salgspræsentation. En god salg præsentation involverer to primære elementer:
(1) den planlagte salg snak.
(2) en omhyggeligt udtænkt og organiseret visuel præsentation, dokumenter, bekræfter, understøtter og styrker mundtligt.
Din visuelle hjælpemiddel kan tage forskellige former. Det kan være en multi-siders flip-over type med omfattende diagrammer og grafer, omfattende artwork, farvefotos og andre opmærksomhed at få enheder. Det kan være en computer drevet multi-media begivenhed eller en simpel on-line præsentation fra en bærbar computer. Eller det kan være et grundlæggende sæt af 8 1/2 X 11 løsbladssystem sider, der kan være indrettet til at passe forskellige sælgende situationer.
Præsentationer, er om professionelt designede eller hjemmelavet, en afgørende komponent i din salgsprocessen. Hvorfor? Confucius sige det på denne måde: “i alle ting, succes afhænger tidligere forberedelse, og uden sådanne forberedelse der er sikker på at være fiasko.” Først forberede. Derefter sælge.
Her er ti tips til at sælge bedre med rede præsentationer.
1. planlægningssikkerhed. Advance forberedelse er ni tiendedele af salget. Være sikker på du er organiseret og udstyret til at snakke, vise og sælge. Ved alt, hvad du kan om din udsigt før du gøre præsentationen. Skræddersy dine produkter/ydelser fordele for at løse dine kundeemner problemer og fylde deres behov og ønsker.
2. gøre en stor første indtryk. En ren overskueligt salgspræsentation, ligesom en kunstners værk, er et spejlbillede af din karakter, personlighed og attitude.
3. være klar. Være logisk. Fatte mig i korthed. Ikke være kort på bekostning af at blive misforstået. Klarhed starter med dig. Klare svar på dine kundeemner tilsidesætte spørgsmålet… Hvad kan du gøre for mig?… vil føre til forståelse og salg.
4. bevare kontrollen. Aldrig sidde mellem to købere. Lad ikke udsigten læse videre eller tommelfinger gennem din visuelle hjælpemidler, indtil du er klar til ham. Spørg udsigten til at instruere sin sekretær til at holde alle opkald under præsentationen. (Det tager modet til at sælge).
5. søge ændring af tempo. Sætte bounce i din stemme. Skift tempo, tempo og volumen. Stille masser af spørgsmål. Få verbal bekræftelse af aftale i hver fase af præsentationen.
6. forberede afbrydelser. Bliv ikke forvirret eller kastet off balance. Forventer afbrydelser og bruge dem til at opsummere salget nøglepunkter.
7. inddrage udsigten. Give udsigten noget at føle, håndtere, manipulere, undersøge. Lad udsigten mentalt komme i besiddelse af dit produkt eller din service.
8. måle dine fremskridt. Fremskridt skal måles i forhold til forståelse. Ingen forståelse… ingen salg. Den mere udsigten er enig med dig, de flere fremskridt, du gør.
9. giver en komplet salgs tal hver gang. Præsentationen skal udføre fire vigtige funktioner: a Win kundeemner opmærksomhed, (B) hold hans interesse, (C) overbevise og overbevise ham om rigtigheden af din proposition, og (D) bevise, at en købsbeslutning er et logisk skridt for ham at tage.
10. Søg en køber handling… Forvent at lukke. En god præsentation naturligt fører til en købsbeslutning. Gør det let for kunden at købe. Hvis din udsigt var ordentligt kvalificeret og dit salg præsentation på målet, vil du finde salg går processen hurtigt og nemt.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *